Етикета за гуми на ЕУ и класи на ефикасност?
Европската унија ја воведе етикетата за гуми ЕУ со регулатива (бр. 1222/2009) идентично и обврзувачки за сите земји-членки на ЕУ. Тоа се однесува на гуми за патнички автомобили, гуми за лесни комерцијални возила и гуми за тешки комерцијални возила произведени по 01.07.2012 година.
Се тестираат три различни области: отпорност на тркалање, држење на влажно и шум на тркалање што го прави гумата на патот.
Етикетата за гуми на ЕУ не влијае на следново: преработени гуми, професионални гуми за теренски патишта, тркачки гуми, гуми со дополнителни уреди за подобрување на влечната сила, како што се шилести гуми, гуми за итни случаи од типот Т, специјални гуми за монтирање на возила прво регистрирани претходно 1 октомври 1990 година, гуми со максимална дозволена брзина од 80 km/h, гуми за бандажи со номинален дијаметар од 254 mm или помал или 635 mm или повеќе.
Со оваа регулатива, Европската унија ја следи целта да ја промовира економската и еколошката ефикасност во патниот сообраќај, како и да ја зголеми безбедноста на патиштата од една страна, а од друга страна, да им даде на потрошувачите поголема транспарентност на производите и во исто време да служи како активна помош при донесување одлуки.
Веќе за време на инкорпорирањето, експертите го критикуваат фактот дека етикетата за гуми на ЕУ, за жал, покажува само неколку карактеристики на производот. Освен отпорот на тркалање, влажното држење и бучавата при тркалање, кои се главниот фокус на етикетирањето на гумите во ЕУ, гумите имаат многу поважни и безбедносни карактеристики на производот, како што се својствата на аквапланинг, стабилност при возење, работниот век, својствата на сопирање на суво и влажно патишта, однесување во зимски услови итн.
Производителите на гуми истакнуваат дека резултатите од тестовите од различни институции и списанија остануваат важен информативен медиум за крајниот потрошувач. Овие тестови обично се фокусираат на понатамошни безбедносни карактеристики на производот, покрај стандардните квалификации на ЕУ за етикетирање на гумите, кои се секогаш важни за крајниот купувач.